Aku dengan Kopi dan telur untuk cepat kurus. Ramai orang bertanya. Kenapa aku sebelum lari kena consume kopi. Ada ke yang tanya? Tak ada. Aku share je tips ni kat siapa-siapa yang aku jumpa or yang join aku bersenam. Aku akan cakap, kau cuba amalkan minum kopi sebelum exercise nescaya memang banyak impact kepada badan kau.



Kopi membakar lemak 2x ganda.

Aku rasa ramai yang tahu benda ni tapi buat buat tak tahu sebab malas nak consume kopi. Kopi tak sedap apa lah semua. Ya kopi tiada gula ya kawan-kawan. Korang kena cari jenama kopi yang seusuai dengan lidah korang baru boleh amalkan .

Sebelum aku mula exercise aku akan consume kopi. Sebab apa? Dalam kajian, kopi boleh meningkatkan metabolism badan. Bukan itu saja, kopi juga boleh membantu membakar kalori mahupun lemak 2x ganda. Selalunya lah, kalau jogging waktu pagi adalah untuk bakar lemak. Untuk  bersenam sebelah petang pulak untuk mebakar kalori makanan yang kita makan sepanjang hari tu.

Telur membantu membina muscle atau otot.

So dah penat penat bersenam tu. Ruginya tak makan telur. Dengan memakan telur, membantu badan untuk meningkatkan jisim otot dalam tubuh badan kita. So, bila badan kita ada jisim otot yang tinggi, ini boleh membantu meningkatkan kadar metabolism badan kita. Metabolisma tinggi maka cepatlah badan kita untuk kurus dengan sihat.

Selalunya, aku akan makan telur buang telur kuning. Kalau makan 2 biji telur, satu makan sekali dengan kuning, sebiji lagi aku akan makan tanpa telur kuning. Ini adalah untuk mengelakkan kolestrol jahat.

Ok lah sampai disini saja perkongsian aku untuk hari ini. Jangan pernah menyerah ya untuk kurus ini. Ciayo. Nak handsome nak cantik memang perlukan  pengorbanan yang banyak.

Minum kopi, jangan lupa untuk mengambil air kosong dalam kadar yang banyak. 3 liter sehari saranan doctor. Untuk elak dehydrate. Kopi ni jenis membuat badan dehydrate dengan cepat.