3 Rahsia Income Adsense Aku. Aku tak boleh share gambar income adsense aku. Sebab apa? Tak semua orang suka. Dulu pun aku hairan kenapa ramai otai2 yang tak share income adsense depa. Rupanya? Nak elak orang ada hasad dengki. Jap jap. Aku otai ke? Bolehlah otai, kalau pendapatan sebulan 100Usd. Boleh lah kan? Haha.  So beberap tips aku nak share seperti di bawah.

1. Banyakkan Post yang Niche bayar mahal.

Tahu tak niche bayar mahal. Korang boleh rujuk post aku ini. Tips Niche Menguntungkan. Niche yang aku rasa banyak bayar untuk blog aku ini adalah, tips buat duit dan tips forex. Memang masyuk. Jadi korang banyakan blog tentang berkaitan dengan duit.

Tiada idea nak blog tentang duit. Korang buat lah tajuk post asal ada letak perkataan duit. Contoh, Review Beli Pressure Cooker Di shopee Murah (buangduittime) haha. Ikut creativity masing-masing.



2. Letak list entry yang niche bayar mahal atas permulaan blog.

So, korang ada tulis entry berkenaan niche yang bayaran tinggi seperti, tips buat duit mahupun tips forex. Korang letakkan list entry tu dekat tempat yang mudah pembaca blog korang tengok. Jadi bila depa masuk blog korang, depa akan click lah tajuk entry korang tu. Buat duit dengan goyang kaki. Haha jadi tukang jahit bajulah.


3. Iklan dalam post.

Kebanyakkan iklan aku, diclick adalah iklan adalam post. So, posisi yang elok adalah, bawah tajuk entry, tengah-tengah post dan jugak di bawah sekali post. Tu je. Korang nak pasang banyak banyak dah macam pilihan raya buat apa. Bukan nya pembaca nak tengok pun. Cukuplah iklan dalam 3 ke empat je dalam blog. Ini juga nak elakkan blog kita berat. Pelawat blog dah habis baca entry kita, iklan kita ambik masa nak loading. Rugi-rugi. Zaman skang, orang banyak guna handphone je utk surf blog kita. Jadi paham2lah ye, tak yah nak letak gadget merapu dalam blog Depa tak teengok pun. Buat berat blog je.


Cukup 3. Tak payah nak share banyak banyak . Aku nak simpan ilmu aku sebab nak buat ebook tentang adsense ni ha. Comment jangan tak comment kalau korang ada tips tambahan. Dialu alukan.