------------------- [ Tips Terbaik Wajib Baca ] -------------------

Cara mudah tukar IC Kad Pengenalan Baru. (MYKAD).

Cara mudah dan cepat tukar IC Kad Pengenalan Baru Lepas aku renew lesen memandu. Terus aku tukar ic baru. Sebab? Ic aku lama. Tak ada double gambar tu. Lepas tu, ic lama aku cip dia dah rosak dan tak dapat di read. Kesian pulak aku tengok orang immigration terpaksa 2 3 kali nak scan aku punya ic. Then aku tukar ic yang baru. 

                                             

So aku tukar ic baru di jpn utc sahaja. Sampai je aku terus ambil nombor untuk renew ic. Untuk process penukaran ic lama ke ic batu ni korang just perlu bawa ic korang yang lama tu dan service untuk menukar ic baru adalah rm10 sahaja ya. Beberza kalau ic korang hilang. Mahal. 


So lepas siap process pembayaran di kaunter, ambik gambar. Staff kaunter tu akan suruh korang tunggu dalam masa 30 minit. Depend dengan ramai orang menunggu lah. So kalau staff suruh tunggu 1 jam. Korang pergi lah lepak mana-mana dulu.
Panduan Mudah Buat Blog A-Z !!! Cara Buat Duit Dari Rumah Tanpa Modal !!!
Bagikan :
+
Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "Cara mudah tukar IC Kad Pengenalan Baru. (MYKAD)."

Comment Anda ?

 
Template By KunciDunia
Back To Top