------------------- [ Tips Terbaik Wajib Baca ] -------------------

Gunung Serapi Kubah National Park

Kali ini aku nak menaip dengan ringkas tapi padat dan jitu. Kalau siapa-siapa dah baca entry aku yang ini Trip dan Ekspedisi ke Gunung Serapi. Itu tak complete. Yang ni complete dan padat haha. Tapi boleh baca juga sebab banyak tips aku share dekat situ. 


Pukul Berapa Buka? 
Dibuka pukul 8 pagi. Tutup pukul 5 Petang 


Berapa Bayaran Masuk? 
Untuk kanak-kanak dan warga emas 60 ke atas. Harga RM5. 
Untuk Adult/Dewasa  Harga masuk RM10
Boleh refer gambar di atas untuk lebih detail.

Cuti sekolah, cuti umum/public holiday atau bila buka? 
DiBuka. 

Pukul Berapa Tutup? 
Pukul 5 Petang
With My Sisters.

Bayaran masuk ke Waterfall/Air Terjun Gunung Serapi Kubah National Park? 
Rasanya once masuk, dikira mendaki Gunung Serapi lah kot. Boleh call nombor dibawah. 

Boleh ke Kenderaan Sendiri naik ke atas? 
Incase ada kecemasan. Boleh call nombor di bawah. Atau kalau pergi ramai-ramai, suruh sorang pergi bawah ambil kereta. (kes kecemasan sahaja ok.) Kalau ada serangan asthma ke, serangan gout ke. 

Contact No/Nombor Telephone:
082610088

We made it to the peak of the mountain. 
Ok. Kebanyakkan soalan di atas bermain di kepala aku waktu nak naik gunung serapi ini untuk kali kedua. Yes kali kedua. Jadi banyak persoalan tu aku cuba google tapi banyak tak jumpa. Jadi aku nak bantu hikers sekalian untuk mendapatkan maklumat tentang Gunung Serapi ini. 

Panduan Mudah Buat Blog A-Z !!! Cara Buat Duit Dari Rumah Tanpa Modal !!!
Bagikan :
+
Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "Gunung Serapi Kubah National Park"

Comment Anda ?

 
Template By KunciDunia
Back To Top