Video Palsu New Zealand Dilanda Tsunami Tersebar 2016

Aku nak share video Palsu New Zealand Hit by Tsunami. Sedih gila aku tengok video ini (bukan belaku di NZ). Harap pihak New Zealand memang dah bersiap sedia dengan ombak tsunami yang diramal akan melanda Bumi New Zealand. Macam negara Japan mereka memang sudah ready menempuh Tsunami. Walaupun Jepun membina tembok tinggi tepi pantai.
Masih juga ombak Tsunami membolos tembok tersebut. Teringat lagi Jepun dilanda Tsunami tahun 2011 bulan 3  11 hari bulan. 

Aku harap penduduk New Zealand sentiasa tabah and keep strong. Harap tiada kemalangan jiwa berlaku. Tapi mengikut perkembangan terbaru. Ada juga yang terkorban. Banyak jalan raya rosak. 


Seperti yang kita semua tahu. Sebelum ini New Zealand juga telah mengalami gempar bumi yang agak dashyat. Gegaran dia memang kuat. Sampaikan ada bangunan yang runtuh. Station keretaapi mereka ditutup untuk proses pemeriksaan kerosakkan. Manakala Airport mereka masih beroperasi seperti biasa. Alhamdullilah. 

Aku rasa video yang tersebar secara meluas dalam internet itu adalah video Tsunami Jepun tahun 2011. Aku hampir-hampir sahaja percaya dengan video tersebut. Video yang saya maksudkan seperti dibawah.
New Zealand tsunami :(
Posted by The Freaking Show on Monday, November 14, 2016
Bagikan :
+
Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "Video Palsu New Zealand Dilanda Tsunami Tersebar 2016"

Comment Anda ?

 
Template By KunciDunia
Back To Top