------------------- [ Tips Terbaik Wajib Baca ] -------------------

Senarai Homestay di Kuching dan Kota Samarahan

Assalamulaikum blogger sekalian. Memandangkan tidak lama lagi UiTM kota samarahan akan mengadakan majlis konvokesyen yang ke 85 (aku graduate). Banyak kawan-kawan sekelas aku (jauh dari Kuching) mencari homestay di Kuching. Jadi aku aku buat senarai homestay di Kota Samarahan sekali lah yer.  Mungkin ramai yang nak menginap homestay di Kuching sebab senang nak ke bandar dan tempat-tempat menarik di sekitar Kuching. Jika anda ada tempat Homestay lain selain dalam senarai. Sila kongsikan di ruangan comment di bawah. OK :D
Senarai Homestay di Kuching dan Kota Samarahan
Senarai Homestay di Kuching dan Kota Samarahan
Kepada anda-anda sekalian yang berhajat nak menginap homestay. Saya nasihatkan agar anda baca dulu review tentang rumah tersebut. Takut tempat itu kawasan panas jenayah. Mungkin rumah itu ada bela nyamuk? hehe. Aku harapkan anda semua jumpa rumah homestay yang terbaik di sekitar Kuching mahupun Kota Samarahan. Harap tak stay homestay atas pokok sudah. Kalau ada kat Kuching, aku pun nak juga stay dekat Homestay itu. Haha. 

Senarai Homestay Di Kuching. Aku mulakan homestay di Kuching dulu ok. Ramai yang nak homestay dekat Kuching sebab dekat dengan Bandar. Yeap. Senang nak pergi ke tempat percutian menarik di sekitar bandar Kuching. Tempat makan dekat Kuching ini pun best. 

Khalif Kuching Homestay
No Telefon: 01118671710, 0168548982
Alamat: No. 3661, Lrg Cahya Aman 2E, Taman Puteri
Kuching, Malaysia
Link Website: Khalif Kuching Homestay
Rate: Rm180/malam

Meow Homestay, Tmn Hj Ludin Semariang
No Telefon: 0138189559
Alamat: Taman Hj. Ludin, Semariang
Link Website: Meow Homestay

Kuching HomestayNo Telefon: 012-890 1341
Alamat: No 171 Taman Sri Wangi, Petra Jaya, Kuching
Link Website: Kuching Homestay
Rate: RM200/malam

Kuching Family Homestay
No Telefon: 019-818 3804
Alamat: Taman Hijrah, Jln Simpor kuching
Link Website: Kuching Family Homestay

SS Homestay Kuching Sarawak
No Telefon:019-888 8949
Alamat:Jalan Tun Abdul Rahman Kuching Sarawak Malaysia
Rate: RM200/malam

Homestay Taman Yen-Yen 
Jalan Matang, Taman Yen-Yen, Petrajaya Kuching, Sarawak 
Rumah Teres Satu Tingkat/ 03 Bilik 
+60128952003/hanna_iman82@yahoo.com 
Rate: RM160/ malam

Senarai Homestay Di Kota Samarahan. Apa yang aku dapat tengok rate Homestay dekat Kota Samarahan ini mahal lah. haha. Mungkin dekat dengan Ipta dekat sini.

Pak Long Homestay 
No 13, Tmn Bestari 1, Jln Datuk Mohd Musa, 94300 Kota Samarahan 
Teres Setingkat (Lot Tepi) / 3 bilik 
012-8911376 / kchomestay4u@gmail.com 
Harga 1 malam ialah RM150 

Homestay UNIMAS, UiTM, Desa iLmu, Samarahan
Desa iLmu, Kota Samarahan KUCHING SARAWAK
APARTMENT 3 BILIK TIDUR & 2 BILIK MANDI
ENCIK ALAMI ceriaalami@gmail.com 016-5775192 (call/sms/whatsapps)
Link Website: Homestay Unimas
Rate : RM (Refer on Link Website)

Uni Garden Homestay
LORONG 12, No.22 UNI GARDEN, FASA 4A,
KUCHING-SAMARAHAN EXPRESSWAY, 
94300 KOTA SAMARAHAN 
Link Websitel: Uni Garden Homestay 
Rate : RM250/ Malam

Jika anda ada tempat homestay lain selain yang saya senaraikan di atas. Silalah share di ruangan comment. Jika ada sebarang pertukaran harga bolehlah comment di bawah untuk perbetulkan post saya ini ok. :D Terima Kasih 
Bagikan :
+
Previous
Next Post »
2 Komentar untuk "Senarai Homestay di Kuching dan Kota Samarahan"

Comment Anda ?

 
Template By KunciDunia
Back To Top