Tips cara aku kuruskan badan dan serious berkesan. Part 2.

Tips cara aku kuruskan badan dan serious berkesan. Part 2. Assalamualaikum korang pembaca blog amer. weee nanti comment ye. Seperti yang korang tahu owner blog ni berbadan agak besar tapi alhamdullilah kini dah kurus SIKIT. haha.

Tips cara aku kuruskan badan dan serious berkesan.  Part 2.
Ok amer nak buat part 2 pulak tips nya.Kepada yang belum baca tips dan cara aku kuruskan badan dan serious berkesan Part 1. Silalah baca ok. Amer dapat dari pada internet. selepas itu amer ujikaji dengan diri amer berkesan ke tak. (dah macam raja gopal buat experiment daa)

Tips pertama (1). Jangan berlapar. Serious kalau aku sedang lapar mesti aku rasa nak telan siapa-siapa yang ada berdekatan dengan aku. Tapi bulan puasa masih boleh tahan haha. Boleh belapar tapi jangan lah terus tak ambik makanan. Bahaya tu cik abang cik akak oi. At least ambil lah sarapan pagi kan sarapan pagi tu amat penting.  Lepas tu time petang dalam pukul 2 camtu . Serious time ni amer selalu mempelahap banyak makanan sebab ada internet pages ni cakap time ni lah metabolisme korang tinggi. Kalau malam jangan. :D

Tips kedua (2). Makan dan minum benda yang pahit sebelum makan makanan lain. Haa pernah cuba tips ni? Amer selalu juga lah . Minum kopi dulu. Kopi iktiraf pahit juga ke? haha.  makan benda pahit ni amat sesuai utnuk kurangkan pengambilan makanan yang berlebihan . Apabila tekak kita rasa pahit, secara automatik isyarat dapat dihantar ke otak untuk mengglakkkan rembesan enzim.

Tips ketiga(3). Amalkan minum air 8 gelas sehari. Ni mesti banyak orang dah sedia maklum. Air putih atau air kosong ni bagus sebab dapat mengurangkan selera kita secara semulajadi dan membatu untuk me'metabolize kan badan kita untuk simpanan lemak dalam badan. Sebelum mengambil makanan berat tu, minum air banyak2 kasi rasa kenyang sikit.
Sarapan pagi dengan quaker oat.

Ini memang mujarab ini. Korang bancuh air milo tu . Lepas tu letak quaker oat 4-6 sudu makan. Makan setiap pagi. Pasti cepat kurus. Entalah magic sungguh oat ni.  Sarapan pagi ni sebenarnya membantu badan kita menstabilkan hormon dan paras gula di dalam darah.

Itu sahaja kot experiment yang amer pernah buat . hihik :D terima kasih sudi membaca. jika anda ada tips lebih berkesan yang anda pernah experiment dekat anda sendiri dan berkesan bolehlah kongsikan di ruangan comment kat sini yer.


Bagikan :
+
Previous
Next Post »
22 Komentar untuk "Tips cara aku kuruskan badan dan serious berkesan. Part 2."

Bagus ni..terime kasih admin :)

cikeyra sokong 100%,sebabnya pernah try kpd sndri.alhmdililah,berat badan mmg turun,cuma mkn mkaknan pahit sebelum makan 2,cikeyra belum cuba.Btw nice entry :0

huhuhu...yg no 1 tu x pernah buat...hahaha..tu yg sekarang bulat jer...no 2 tu selalu jugak tp xtau plak ade kajian saintifik...sebab sally addict to caffeine..yg no 3 wajib buat sebab skrg tgh amalkan herbalife...so like kena minum 8 gelen bukan 8 gelas dah haa..hihihi :)

SALAM...

TQ 4 SHARE TIPS...
BONDE PON SELALU MKN OATS...
MINUM HOLICK FIBRE SEDAP SEKALI :)

untuk starting yg baru start diet

kalau perut still mintak makanan lagi, maklumlah dh rutin makan pd waktu mlm tp tiba2 nak stop mmg susah

so amalkan makan buah

buah epal, buah pisang

oat? sedap ke? heee, mcm takut je nak mkn.
skrg tgh cuba minum herba life. haha.
nak KURUS jugak ! :D

disiplinkan diri utk kuruskan badan. haaaa
2. leeza kena disiplinkan diri utk naikkan berat badan.

mcm2 dh cuba tp tetap xnak turun dah uwaaa...

thanks pandangan korang kat atas :D semuanya mcm ada pengalaman sendiri :D

Nk tnye .. wat quaker oat tmbh milo ke cmne ?

Nk tnye .. wat quaker oat tmbh milo ke cmne ?

Nk tnye .. wat quaker oat tmbh milo ke cmne ?

@Dynamic Healthcare Enterprise yerp boleh je .time breakfast lah.. quaker oat tu tambah sikit milo and letak sikit susu nanti ada sikit rasa sedap tu :D

Mkn oat time sarapan aja ke?? Maksudnya tgh ari n mlm mkn nasi ke? Boleh membantu ke

mlm sy mkn nasi tp segenggam je bersama sup sayur. jika msh lapar sy mkn kracker utk kudapan. harus diingatkan,waktu malam metabolisma rendah.. so.. mkn biar berpada

malam sy mkan nasi segenggam.. jika masih lapar sy makan biskut kracker (peringatan: waktu malam adalah waktu metabolism menurun.. so, makan biar berpadA.Ganti dgn epal pun boleh utk kudapanl)

mlm sy mkn nasi tp segenggam je bersama sup sayur. jika msh lapar sy mkn kracker utk kudapan. harus diingatkan,waktu malam metabolisma rendah.. so.. mkn biar berpada

Mmg sy penah mkn oat dulu tp2 sy mkn.Badan boleh kurus..sejak sy tinggalkn mkn oat ni dh berisi balik..sejak drp itu sy mengamalkan kembali...insyaallah..rajin berusaha..

Comment Anda ?

 
Template By KunciDunia
Back To Top