Tips cara aku kuruskan badan dan serious berkesan. Part 1.

Assalamualaikum korang pembaca blog amer. weee nanti comment ye. Sebenarnya penulis blog ni agak bebadan besar dan berisi. Nak kata gemuk tu boleh lah. Sedang-sedang. Ada yang cakap aku gemuk ada yang cakap aku kurus. P/s Ada sambungan entry ini. Jum Baca Tips Cara Aku Kuruskan Badan Dan Serious Berkesan Part 2

Tips cara aku kuruskan badan dan serious berkesan.  Part 1.

ok hari ni amer nak sharekan apa yang amer telah experiment kan kat badan amer ni. Memang berkesan ini tips amer jumpa dalam internet. Jadi bawah ini adalah tips aku kuruskan badan dan serious gila berkesan

Amalkan makan malam sebelum jam tujuh malam.

Bagi student tu time ni lah bagus makan untuk otak korang mendapat khasiat yang mencukupi.  hehe pandai2 je aku. tapi serious chinese student always eat on this time. Elakkan mengambil makanan yang berat seperti burger atau nasi kerana kadar metabolisme yang rendah pada waktu malam akan menyebabkan makanan itu disimpan sebegai lemak. Seram sebab waktu malam kan kita jarang sikit buat pergerakan yang banyak.

Crash diet adalah cara menyiksa diri untuk kurus.

Korang suka crash diet? Banyak kawan2 amer yang lakukan diet camni. Terutamanya perempuan. Pergh sanggup tak makan sehari harian. Kalau tak makan camne badan nak ada tenaga untuk bakar kalori? Korang yang kurus tu dengan crash diet ni setahu amer bukanlah kehilangan lemak tetapi korang kehilangan tissue muscle. Tissue mucle ini dibakar untuk menjadi tenaga untuk membakar lemak. Korang tak makan jadi badan korang gantikan tissue mucle lah. Apa aku merepek ni? Tapi serious, crash diet ni cepat kurus lepas tu cepat gemuk balik. Percayalah.

Pumping.

Bagi yang lelaki tu. Rajin2 lah buat pumping. Pumping tu ape ? serious korang tak tahu? masa paling bagus buat pumping ni adalah selepas mandi. Korang lebih bertenaga.
Selain pumping, senaman plank dan squat juga boleh membakar lemak dalam masa yang singkat. Boleh lah anda amalkan. 

Makan makanan yang pedas.

Pergh ni tips paling berkesan amer rasa. Amer time cuti semester selalu makan benda yang pedas ni. Bersenam tu sekali dalam seminggu kot tapi memang jarang . Selepas je pergi kelas start sem tu ramai yang tegur amer kurus. ehehe. tapi sekarang dah naik balik sebab tak selalu makan benda pedas.

tu je setakat ni amer boleh kongsikan. nanti amer kongsikan lagi erk erk erk :D

Bagikan :
+
Previous
Next Post »
15 Komentar untuk "Tips cara aku kuruskan badan dan serious berkesan. Part 1."

salam kenal...jom la singgah blog saya juga...

antara info yg kita nak dengar

thnks beb

Wilma pun memang dalam proses nak kuruskan badan nie ^_^ Thanks for the tips Amer...Sebagai tambahan, minum air 3 liter sehari...Untuk mempercepatkan kadar metabolisme badan kita ^_^

gerr, hanna xboleh xmkn 1 hari even emg pk diet je. hahaha


btw, jom join contest pertama dari hanna ! ^^
http://www.farhanabiella.my/2012/12/photo-contest-be-yourself-by.html

kurang makan nasi.. comform kurus.
spt saya.. haaaaaaaaa

muja pun suka pedas,, tapi bulat,, haha,, sebab banyak jugak makan benda lain,,, kih3

@Leeza dayasari [santai leeza]

I lost 6kg of bodyfats in 2 weeks after trying Green Coffee BEan Extract Fat Burner from www.malaysiafatburner.com

It is amazing and it help me to solve my problems on how to lose belly fat.

mkn kfc pon blh kurus.
tanpa produk.tanpa lapar.tanpa senaman berat.
http://superkurus.blogspot.com

perkongsian yang menarik admin.
saya pun nak share cara turun berat dengan sihat dan berkesan..bukan kurus je, sihat skali..jemput jenguk kalo minat ye..untuk bf mom yg nk kurus tanpa jejas production susu pon ada..proven true n effective! 10kg dalam 4 bulan/kurang berat badan tanpa risiko/formula diet berkesan di http://bit.ly/1f7OeYq

Menarik info ni rasa lebih bersemangat nak kurus! thanks kerana berkongsi tips yang berguna ni.

Comment Anda ?

 
Template By KunciDunia
Back To Top