------------------- [ Tips Terbaik Wajib Baca ] -------------------

bukit bintang, tempat urut2 ke ?

Haa apa macam dengan tajuk post? ini ceritaku bercuti kat bukit bintang.

Paginya dirumah kakak . Kena bangun awal sebab akak tak dapat hantar ke kl central sebab nak bawak anak dia pi wetworld shah alam. Jadi dia hantar amer and kawan2 kat KTM Bukit Badak.

Dari bukit badak ke kl central terus. Lama tak naik. Hampir setahun kot. Memang banyak perubahan.
Ada tv? ke tahun 2011 dah ada ?

Masuk pavillion semata2 untuk nak ambik gambar kereta ni? haha

Sesampai je kat Kl Central. timbul masalah tak tahu jalan menuju ke Bukit Bintang.
Acamane ni johan? haha. Mula2 tersalah beli token. Suka hati je tekan kiosk tu tekan bukit bintang.
Then akak kat counter lrt cakap ni putra line dik. Kena berhenti sini , dan sana dan seterusnya ke bb.
Haa. Burn lah duit rm3 lebih tu.

Jadi banyak pertanyaan dilemparkan kat akak counter tu. Last2 tahu pasal kewujudan monorail.
Pergh sakit gak nak cari monorail. Sebab dia jauh sangat2 dari kl central.

Sampai je monorail station. Beli terus direct turun kat bukit bintang.
Dekat bukit bintang nak cari budget hostel punya lah susah. Budget ke hujung2 tahun ni?
Hotel dalam internet bukan main gah lagi cantik tapi dah jumpa dengan mata sendiri. Entah tak tahu nak describe. haha.

Banyak hotel yang dicari semasa online ketemuan kok tapi masalahnya sudah penuh.
Lastly masuk satu hotel ni . Aku pun tak pernah tahu kewujudan hotel ni .
Nama hotel tu Cardogan hotel. Mengambil masa 3 hari untuk aku menghafal nama hotel tu.

Masuk je hotel tu. Main intrance. Direct ke kaunter hotel. Tanya punya tanya.
Pekerja tu memang friendly. Banyak sangat soalan dia pi tanya kat aku. Orang sarawak ke sabah ke?
Kalau korang nak bermalam kat Bukit Bintang bolehlah stay kat cardogan hotel .
price pun agak budget.  and strategic tak jauh dari monorail.

Selepas check in hotel. Member aku ajak pi low yat.  Jadi ptgnya pergi ke lowyat. Nak kata murahnye takdelah sangat. Maybe takda  sale ko time aku pergi ari tu. Pada pandangan aku. Hp2 3g yang mahal kat lowyat ni lebih murah di tanah kuching. Aku pun tak tahu kenapa.

Ok. Pada malamnya pulak memang suasana sini meriah. Lalu je kat kaki lima ada je macam2 persembahan. Jauh sikit dr monorail tu banyak giler orang tukang urut kaki.

Foot massage ? Massage ? urut urut ? macam gelagat je dorang buat untuk tarik customer.
Ada yang seorang ni aku jumpa depan 7E. Dia tanya aku Cik cik marilah urut kaki.
Then aku tak layan. Boleh lak dia follow aku sampai masuk 7E . awak2 marilah kita urut.
aih aku dah cakap tidak.  last2 dia mengalah jugak dan keluar dr 7E.

Pergi ke pavillion agak meboringkan. Disebabkan aku kena jaga budget. haha. aku lama kat sini. 
Jadi tak dapat nak bershopping sangat. Walaupun rambang mata melihat baju2 dalam ni. 


Hari pertama kat bukit bintang tak banyak benda dibuat. Sebab belum ada rancangan sangat.
Boleh pulak pergi ke TownSquare semata cari premis kfc ?
Haha aku tak nampak siot kfc kat area bb. Selepas balik dari ts tu baru lah aku nampak restauren tu tak jauh dr hotel aku menginap. :D

Oh ya. Member kl aku cakap, nak pergi Townsquare dari BB tak perlulah naik Monorail. Buang duit je.
Haha. Itu pun aku dah tahu jugak. memang tak jauh pun bb ke ts ni.



Panduan Mudah Buat Blog A-Z !!! Cara Buat Duit Dari Rumah Tanpa Modal !!!
Bagikan :
+
Previous
Next Post »
5 Komentar untuk "bukit bintang, tempat urut2 ke ? "

bukan kt sungai wang ada kfc ke?haha

@dya bungahuhu mane lah tahu. sedangkan masuk Sungai wang tu lagi tak tahu jalan kuar kat mana . boleh plak sesat.

Tak jauh dari hotel cardogan tu besar2 restaurant kfc tu haha :D

Townsquare? bukan Timesquare ke? ataupun nama lama dia memang townsquare? ke typo? hahaha.

Comment Anda ?

 
Template By KunciDunia
Back To Top